Saturday, November 20, 2010

dying to slim

this time aku nk review produk slimming yg pernah aku try. based on aku punye experience maybe boleh jdkan guide untuk korg before try sesuatu produk tu.

1. Pil merit

First time skali aku start pil slimming ni dengan pil merit. masa tu aku baru pas graduate. sebab aku consume pil ni kerana ianya murah, rm7 je.. dia dalam bentuk bijik hitam kecik mcm makjun. rasa pon macam taik kude. tapi penangan dia boleh tahan gak buang2.. memulas-mulas perut sampai peluh dingin pon boleh meleleh beb. kesan nye pulak kureng.. mcm gitu je la berat aku, tak gerak2.. dia just maintain kan berat badan sebabnya after makan keluar balik.. n yeah pil merit ni pon ade yg original n ade yg tak ori. so be careful


2. Jamu tea

Jamu tea ni aku try kejap je coz takde kesan ape2 kat aku. Rasa pahit2 n definitely tk sedap giler, so aku stop consume teh ni.


3. Teh herba orang kampung

Yang ini lama gak aku minum.. Memang power gile bab2 detoxin ni. Sakit perut jenis tergeliat n cramp kaki korg, seram sejuk je nak gerak setapak kaki. klu tk pandai control sure tercirit dalam seluar (nasib bek aku terror control, heheh). Bab2 dlm toilet jgn cakap dia punye meriah mcm bunga api, pott pott pott pott! depends pada orang la, klu banyak makan 3-5 kali gak berlari ke toilet. Rasa payau2. kesan dia boleh tahan, berat aku turun 3-4 kg then terus maintain.



4. Pil lami

Aku interested nk try pil ni bile kawan aku turun berat badan 10kg in two weeks. sape tak nak woi, kurus cepat. Akak kedai jamu pon rekemen kan kat aku pil lami ni. dia kata ramai yg beli dan pil tu paling laris. Tapi aku sanggup makan 3 hari je pil dajal ni. effect dia gile babi boleh buat aku jd giler. sape2 yg suke benda high2 ni boleh la try. pil ni pon dh di haramkan coz ade bahan beracun. Bile makan pil ni selera makan aku mmg dh cut giler. nak minum air pon lalu tk lalu je.. Lepas tu aku jd minah emo cume rambut je tk emo setempek kt dahi. Emosional yang tersangat2, small matter pon nak cepat marah, cepat menangis. Lepas tu tk leh tido jadi lah burung hantu, burung hantu pon tido siang. dapat tido kejap pon mcm hilusinasi.. No wonder la kt botol ubat tu tulis tak sesuai untuk hipertensi.. silap haribulan boleh bunuh diri.


5. Jamu Mak Dara

Actually ini bukan la produk kurus, heheh tapi aku baca testimonial org ramai yg turun berat after consume JMD ni. So aku pon baru je try satu kotak, dapat rasa badan panas, bagus untuk pembakaran kalori, boost matebolisme.. buang2 angin. kesannya berat badan aku tk pasti la coz aku pon cmpur2 dgn teh herba orang kampung.. will update klu aku dh kurus ye. heheh


1 comment:

  1. rare ni mana nk dapat?? aku rasa macam aku baru lps beranak plak ni

    ReplyDelete