Monday, January 3, 2011

WELCOME 2011!

Aku rasa masih belum terlambat lg aku nk mengucapkan selamat tahun 2011. Tak pasti rasa happy ke sedih ke bercampur baur.. coz ini bermakna usia aku akan menganjak ke 30 sen dn mungkin kite semakin dekat dengan kematian dan mungkin tak sempat mati dah berakhirnya dunia ni. Semalam aku tgk berita di Arkansas beribu2 burung n ikan mati secara misteri. Burung jatuh dari langit, ikan mati tersadai di sepanjang sungai Arkansas dan ini bukan la satu fenomena yg biasa. (more info http://www.guardian.co.uk/world/2011/jan/03/arkansas-mystery-dead-birds-fish )

Rasa seram jugak aku.. tapi semua orang akan berdepan kematian samada kite bersedia atau tidak. Yang pasti bila menjelang tahun baru semua orang akan sibuk list azam2 baru yg mungkin ada yg bersungguh n ada yg hangat2 taik ayam. hehehe

Azam baru aku? nk travel sebanyak tempat yang boleh. Aku jeles betul dengan orang yg leh travel bile2 masa ni tanpa ape2 komitmen.. damn.. ye, n tahun ini aku akan mencapai impian aku. Tahun lepas aku dh pergi Pulau Pangkor, Pulau Sibu n Padang Jawa Sumatera. Antara tempat2 yg aku dh usya, Krabi, Langkawi (sebab mak aku nk pegi sangat), Bandung, Bali etc.

Aku nak pegi Krabi sebab perjalanan n hotel di sana murah serendah rm35. (more info -  http://www.krabi.com/hotels/ ) Pulau2 kat sana pon cun. Kalau boleh aku nk pergi sana naik train boleh sightseeing. Naik dr KL Sentral dalam RM70 one way turun kat Surat thani. Dari Surat thani naik bas ke Krabi. Ada banyak island n pantai kat Krabi antara yg popular, Phi Phi Island, Railay beach, Koh Lanta etc. 
railay beach
  Mak aku teringin sangat nk pergi Pulau Langkawi. Sesuai la untuk bawa dia ke sana leh shopping2. Before ni aku dh pernah pergi.. tapi tu tahun bile daa. Yang aku tau, kat sana coklat murah gile. Lebih berminat nk pergi sana coz dpt information frm my sister in law about package rm200/person untuk 3 hari 2 malam n its including pergi balik naik flight, accomodation, transportation, etc and its worth it!. Yg part best tu transportation dia bg kereta kite bawak sendiri so tk terikat sgt, boleh pergi mana2 yg kite suke. oh heaven nye. but thats depends on the flight promotion. sebab mase adik ipar aku pergi ade promotion Air Asia RM9.90 ke Langkawi.

Bandung tak yah cakap la, coz from last year aku nk pergi tp terbantut sebab ter pregnant. heheh. Banyak lg tempat nk pergi tp slow2 la.. ikut bajet yg termampu. Hopefully tercapai la impian aku nk travel tahun ni.. yeah!

No comments:

Post a Comment