Tuesday, December 14, 2010

disaster

almost 2 weeks hidup aku menjadi tumpangan orang.. sebab kereta savvy rosak. aduuhh.. aku hantar ke proton check dia kata gearbox problem. mau tukar satu set dalam 8k. haish.. baik aku tukar kereta baru macam ni. menyesal jugak la aku amek kereta savvy amt sebagai first kereta aku. aku rasa duit aku banyak abes maintain kereta ni je. dah lah sparepart mahal nak mampus. last year dh spend 2.5k untuk ganti 3 bijik sensor. tahun ni je, aku dh ganti timing belt, RM400, lampu depan, bateri baru je ganti RM200, skang ni problem gearbox. adoiyai.. tokei balak pon bankrap mcm ni.

kereta hubby aku plak skang ni tersadai dekat workshop after eksiden sebab takleh claim insuran, polis taknak bg report. haram betol polis mersing ni. aku tak paham kenapa dia taknak bagi report. itu mesti nak kene sumbat duit kat bontot tu baru nak bagi. bukan susah pon dapat kan report tu..

aku rasa sudah tiba masanya nak kene tukar kereta baru.. ye lah bak kata sorang 'kawan' yg agak senang jugaklah hidup dia.. 'jual je keta kecik tu, dah kene beli kereta besar, nanti tak muat pulak adam dh besar' buat aku rasa mcm pathetic je. cakap mmg la senang kawan.. aku tau la ko ngn bini ko kaya.. jangan nak sama kan ngn life orang lain.. lagi pon kereta tu la bg aku rezeki. klu aku beli kereta besar buat lenjan survey jauh2 tak ke sayang..

Takpe2.. maybe bukan rezeki aku lg kan.. ingat2 balik, life aku mase gaji rm900 dulu lg tak membebankan.. dulu pegi kerja ayah hantar, balik naik bas je.. siap kene kejar ngn anjing balik kerja. dah la pakai kebaya ketat. cipett.. mase tu aku leh save rm300-rm400 sebulan..

After kerja adjuster, pakai kereta gaji pon dh besar makin banyak plak tanggungan. sebulan nak save rm300 pon seksa.. 

Bulan february tahun depan pon aku akan masuk tempat kerja baru.. harap2 life aku anak beranak berubah dan di murahkan rezeki.. amin..

3 comments:

  1. bila dah ada anak ni adalah rezekinya nanti..
    insyaAllah :)

    -kid @ mak haqq

    ReplyDelete
  2. lagi besar periuk lagi besar la keraknye.

    ReplyDelete